پاورپوینت عبدالنبی اراکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
643 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عبدالنبی اراکی دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عبدالنبی اراکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عبدالنبی اراکی :

عبدالنبی عراقی

این مقاله درباره زندگینامه عبد النبی عراقی می‌باشد.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – دوران تحصیل و اساتید
۳ – دوران علمی
۴ – اجازات اجتهاد
۵ – شاگردان
۶ – وفات
۷ – منبع

معرفی اجمالی

«عبدالنبی عراقی» که با نام‌های دیگری چون پاورپوینت عبدالنبی اراکی نجفی یا عبدالنبی مجتهد عراقی نیز معرفی شده است در شهر اراک به سال ۱۳۰۷ ق به دنیا آمد.

دوران تحصیل و اساتید

خواندن و نوشتن را در مکتب شخصی به نام سید احمد و نیز نورعلی بگ می‌آموزد. پس از آن، ادبیات را نزد میرزا محمود، از بستگان پدری خود و نزد مرحوم میرزا هاشم و میرزا رضی و… فرا می‌گیرد. وی سپس به شهر همدان هجرت می‌کند و به مدت دو سال، در مدرسه مرحوم آخوند در این شهر- واقع در سرگذر به تحصیل خود ادامه می‌دهد. آن گاه به زادگاه خود اراک باز می‌گردد و حدود چهار سال در درس اساتید مشهور شهر خود شرکت می‌کند.
در بیست سالگی، دروس سطح را به اتمام می‌رساند و درس خارج را آغاز می‌نماید. حدود دو سال در مجلس درس بزرگانی چون: آقا نورالدین عراقی، میرزا محمد علیخان زانوی ادب می‌زند و در این مدت کوتاه، بهره وافر از محضر آنان می‌برد.
سال ۱۳۲۷ ق، جهت تکمیل اندوخته‌ها و طی مدارج علمی بالاتر، رهسپار نجف اشرف می‌گردد و در حوزه نجف، گذشته از این که علوم ریاضی و هیئت و نجوم را نزد شیخ شمس‌الدین بخارایی می‌آموزد، در درس مراجع و علمای بزرگ حوزه هم شرکت می‌جوید. از دیگر اساتید وی در نجف عبارتند از:
۱. سید محسن عراقی (در کلام و حکمت)
۲. آخوند ملا محمدکاظم خراسانی، صاحب «کفایه الاصول» که دو سال از درس ایشان استفاده برده است.
۳. آقا سید محمدکاظم طباطبایی یزدی، صاحب «عروه الوثقی». آیت‌الله اراکی در کتاب «خزائن» ضمن یادکردی از این استاد، می‌نویسد: حدود یک سال از درس فقه ایشان بهره مند شده است.
۴. شیخ الشریعه اصفهانی، با این که ایشان بیش از پانزده سال، شیخ الشریعه اصفهانی را درک می‌کند، ولی تنها در حدود هفت، هشت ماه در درس فقه وی حاضر می‌شود.
۵. آقا ضیاءالدین عراقی که بیشترین تحصیلات وی نزد ایشان بوده است.
۶. آقا شیخ علی قوچانی.
۷. آقا شیخ مهدی مازندرانی.
۸. میرزا حسین نائینی.
۹. آیت‌الله شیخ علی گنابادی.

دوران علمی

آیت‌الله اراکی سه سال پس از جنگ جهانی، به جهت فوت پدر به ایران بازگشت و در زادگاه خود پنج ماه توقف کرد و به اقامه نماز جماعت، قضاوت و تدریس پرداخت. سپس مجددا به ن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.